(Iwan M. Ridwan)
Mangle, No. 2492. 11 - 17 September 2014
Jam sapuluh kurang sapuluh menit. Lampu tungsten geus hurung kabéh. Cahayana ngempur nyaangan
rohangan anu geus disetting ti
anggalna. Sofa bungur, méja kaca, kembang eros jieunan luhureunana. Diaping dua
gelas kristal nu ngabigeu kawas arca kabulusan. Enya aséna tiis kacida. Duka
keur anteng nataan toplés nu ngajajar hareupeunana. Gedé leutik loba jinisna. Kawasna
mah kitu. Sabab loba aksaraan dina tiap toplés téh, tapi anu paling sidik mah
“Cobra Oil”. Atra pisan katempona.
Alketip beureum ditincak méja. Geus biasa, teu ieuh
sirik pédah ayana panghandapna. Puguh ari pangluhurna mah LCD nu teu
eureun-eureun muter bumper. Kitu biasana
salila lumangsung acara. Minangka tetengger yén nu disanghareupan ku penonton téh
keur ngabahas masalah kaséhatan. Sidik gambarna ogé aya gambar halu, lulumpang
jeung obat hérbal. Meureun ti dituna mah siloka jajamu. Ari jajamu téa apanan
obat tradisional. Ieu meureun anu jadi cicirén bahasan dina peuting ieu.
Tilu unit kaméra geus masang dina tripod-na: kaméra hiji keur cover presenter, kaméra dua keur master, kaméra tilu keur narasumber. Kabeh
geus di-white balance, iris, shutter speed jeung gain-na geus diatur luyu jeung caangna
cahaya. Atuh kabel HDMI ogé geus
nyambung ka monitor VD di ruang MCR. Clearcom
nya kitu kénéh geus kahubung jeung audioman
di ruang téknik. Enya monitor keur preview
ogé geus hurung ti tatadi da ngarah nyalsé. Biasa cicingna téh gigireun kaméra
hiji da ngahaja nyadiaan presenter
ngarah bisa kamonitor ku manéhna. Padahal mah di sakuriling studio gé aya LCDTV
tilu unit anu ngahaja dipasang keur nempo
freeview, pédah di luhur neundeunna. Meureun kagok.
Dina frame
élsidi kaméra mah nyeplés pisan studio téh kawas di hiji rohangan tengah imah,
matak pikabetaheun, da puguh éta rohangan dihaja méh siga di tempat anu genah.
Padahal ngan ukur sakitu-kituna. Sawaréhna mah, kitu wé teu pantes keur
dicaritakeun. Presenter jeung narasumber geus dariuk ti tatadi ngadagoan
waktuna prung.
Téh Héra anu jadi presenter dina peuting ieu mah.
Geulis manéhna téh ngan rada galak, mun seug crew aya nu ngomong atawa seuri mangsa live, sok dipolototan, atawa ngadadak bangkenu. Meureun ti dituna
mah kudu professional mun keur gawé. Buktina
waé manéhna mah sugan aya kacaritakeun elat datang. Paling leuir ogé satengah
jam bari jeung geus meunang dangdan. Atawa aya kacaletot letah nu matak jadi
salah kana kecap informasi atawa salah nyebut istilah. Éstuning rikip pisan,
lugas, tatag, matak pikahartieun bari teu kudu méakeun waktu loba.
Pas pisan jam sapuluh atawa 22.00 WIB, count down geus kadéngé dina clearcom. Sorana halimpu da puguh VD-na
Néng Kiki anu jadi béntang balaréa di studio. Teu weléh imut kasasaha.
Mawurkeun paroman anu marahmay. Sing saha waé anu ngadéngé sorana boh dina clearcom atawa asilna moal burung
gantung déngéeun.
“Standby!
Three… two… one… action!” Cenah
ku basa Inggris. Kitu manéhna mah resep kénéh maké basa deungeun mun seug
intruksi keur siaran langsung téh. Ari kitu téana mah wajar manéhna dididik ku
tévé nasional anu mangrupakeun adopsi ti tévé luar nagri.
Kuring ogé anu ngadéngéna milu nuturkeun. Téh Héra
surti kana naon anu diucapkeun ku kuring minangka panyambung ti VD. Gelenyu Téh Héra imut laju ngabagéakeun
pamiarsa di bumi ngalangkungan televisi. Didadarkeun harita keur aya dina acara
naon-naonana.
Nya sakumaha mistina sanggeus dibuka acarana Téh Héra
ngabagéakeun narasumber anu geus diuk ti tatadi. Dibagéakeun ku Téh Héra téh sura-seuri
bangun anu boga kabungah. Panonna pinuh ku kayakinan. Satuluyna mah dijujut
ngeunaan diri manéhna jeung tempat usahana.
Ceuk manéhna, dijamin sing saha waé anu boga keluhan
dina masalah reproduksi bakal cageur.
Rek masalah diabetes, ejakulasi dini,
ereksi, kaputihan tepika hésé boga
turunan majar téh bisa ditarékahan. Duka tah ari sipilis mah asa tara
diungkit-ungkit da béda deui ségménna meureun. Sipilis mah dibikeunna ka
dokter.
Kesel sabenerna mah ngabandungan program ieu téh,
asa jarijipena ngadéngéna. Enya atuh masalah rusiah pribadi pisan, privacy lah. Ieu diumbar ka jomantara.
Jeung loba deuih anu ngahaja narelepon. Dasar jelema ayeuna mah geus owah kabéh.
Teu ieuh ngarasa éra atawa pamali, lamun geus nyaritakeun nu kararitu patut téh
bangun kawas nu atoh. Der ditémpas ku itu ku ieu. Ceuk pamikiran kuring,
masalah nu kitu mah teu kudu hambur bacot, mun rék datang mah datang wé ka
klinik langsung.
Teu saeutik anu nelepon maké basa teu ngeunah kadéngéna.
Ah teu pantes dicaritakeun. Kéna-kéna ségmén déwasa bari jeung tayangna ampir
tengah peuting.
Sok baluas mun ngaritakeun masalah nu kitu téh.
Teuing pédah kaayaan kulawarga kuring teu kawas batur dina sual nu kituna. Duka
atuh. Mun mah disebutkeun kuring teu normal, asa jajauheun, ti baheula boga bébéné
awéwé tulén kabéh. Atuh ayeuna kawin ogé ka awéwé tur kawilang geulis. Ceuk
dulur anu di Padang mah mani rancunit pamajikan téh, ngan hanjakal can kungsi
panggih tepika ayeuna. Jauh ari kitu téa mah, atuh piirahaeun teuing aya waktu
kuring mawa pamajikan nepungan dulur sajauh di Padang, anu dilembur ogé apanan
teu katepungkeun sakabéhna.
Kageulisan ngan ukur bonus sabenerna mah. Mungguh
kitu rupa mah alam ahir gé bakal pinanggih jeung ruksak. Geus kolot mah meureun
moal sageulis ayeuna. Moal sageulis mangsa uumuran salapan welas tepika dua
puluh opat taun. Mangsana jadi héhéjo bulu panon lalaki. Pan kitu kuring ka
pamajikan gé samaméh jadi salaki jeung pamajikan. Saprak wanoh di kampus téh
apanan teu sirikna bet kabayang beurang peuting. Sugan mah sapoé teu nempo manéhna
téh asa aya anu kurang dina ngajalanan hirup. Éta basa ngadéngé kekecapan manéhna
nampi kuring gé mani asa teu percaya sacongo buuk. Wanoja anu lir bidadari
kaimpi-impi téh kari-kari ngabukti. Widadari anu perténtang nyarios basa
Inggris jeung basa Arab. Tapi sok sanajan kitu ari ngawangkong sapopoe mah teu
weléh ku basa Sunda, basa anu mangrupa cicirén diri sorangan salaku wanoja
Sunda. Widadari anu leubeut ku pangaweruh agamana. Widadari anu manis ku
raksukan hijabna. Mun mah di dunya ieu euweuh nu sampurna, ceuk kuring mah aya,
nyaéta manéhna.
Lungguh kemayu ceuk basa légégna mah. Sorot soca anu
cureuleuk téh matak waas anu neuteup. Soca lir talaga dina carita karajaan
Pakuan Pajajaran. Linduh matak pikabetaheun. Matak poho kana sagala rupa
permasalahan hirup anu karandapan. Permasalahan hirup anu matak jangar kana
sirah. Pangambung rancunit, lambey ipis kawas anu geus ditaker ku Nu Kawasa
seja masieup raray anu teu weléh marahmay. Mun mah aya imut anu murag kawasna
matak parebut lalaki anu nganyahoankeunana.
“Studio, telephone!” sora neng Kiki ngagareuwahkeun kuring anu keur
ngabayangkeun pamajikan sorangan. Sontak kuring ngangkat papan telepon anu
ngagolér dina luhureun teve monitor. Cung diarahkeun ka Téh Héra anu keur
guntreng ngawangkong jeung narasumber.
“Nampaknya sudah ada yang bergabung
berasama kita, Pa Gatot, kita sapa terlebih dahulu. Hallo dengan siapa di
mana?” omong Téh Héra bari
nyanghareup ka kaméra hiji anu disanghareupan ku kuring. Si Ardi di kaméra tilu
ngadon nundutan, katémbong pisan lelenggutanana.
“Halow
salamualaikum!” ceuk anu dina telepon. Kadéngé ngoncrang dina speaker jero
studio mah.
Sora
anu teu asing dina ceuli kuring. Moal kapalingan jeung moal nyalahan. Sora anu
teu weléh ngagalindeng jero ceuli. Sora anu teu weléh écés kadéngé basa manéhna
unggal peuting natanyakeun balik jam sabaraha. Rey getih asa naék kana sirah
basa anu dina telepon nyebutkeun sandiasmana. Sandiasma anu mindeng dijadikeun
ngaran dongéng mun mangsana peuting paduduaan di kamar seja ngabébénjokeun manéhna.
Beungeut beureum lir beusi atah beuleum. Naon anu keur dipadungdengkeun bet teu
kadéngé. Dada karasa eungap. Ngaguruh lir lambak sagara basa manéhna
nyaritakeun naon anu jadi bangbaluh dina permasalahan rumah tanggana. (Réngsé)
Bandung,
16 Juni 2014
0 comments:
Post a Comment